loading...
در پناه خدا
sepehr بازدید : 291 دوشنبه 01 مهر 1392 نظرات (3)

قلم سپهر/تو خيابون كه جرئتم نميشه امر به معروف كنم راستش اين دخترا يه كم دست بزن پيدا كردن و من با اينكه ووشو كارم و كمربند مشكي به نصيحت بابام سعي مي كنم تو خيابون كه رد ميشم خيلي از منكر ا رو نديد بگيرم و امر به معروف و با خودم به خونه ببرم آخه اونجا هم خريدار داره هم قربون صدقه رفتناي مامانم پشتش خوابيده و هم احترام بابام ولي گذشته از شوخي يه روز تو جمع فاميل از يكي از اقوام كه از نظر فكري در سطح خوبي هست و مي دونم تو حرفاش لج و لجبازي و بهونه نيست پرسيدم چي شد كه مانتويي شدي و چادراز سرت برداشتي ؟اين سوال و كه ازم شنيد اول يه كم شوكه شد اما بعد بالبخند گفت پرسيدن داره ؟همه مانتو ييند منم روش گفتم نه ...تو هيچ وقت اهل چشم و هم چشمي نبودي دلم مي خواد راستشو بدونم چي شد كه سليقه ت غربي شد واز ايروني بودن فاصله گرفتي ؟خنديد گفت مگه ايروني بودن به چادره گفتم :آره. يه نگاهي به جمع كرد و وقتي مطمئن شد كسي حواسش به حرفاي اون نيست گفت :ميخواي راستشو بدوني ؟گفتم آره ؟با يه شرم آمرانه گفت :پو لشو ندارم به همين راحتي گفتم يعني چي ؟تو كه...نذاشت حرفم و ادامه بدم گفت بذار صادقانه بهت بگم بابام 900 مي گيره 450 رو ميده اجاره خونه مي مونه 450 با صرفه جويي100 تاميره واسه قبضاي برق آب و گاز و تلفن داريم 350تومن 300 تا رو مي خوريم 50 را بابا م پس انداز مي كنه تا هر 4 ماه به يكيمون 200 تومن بده پول تو جيبي . حالااز اين 200تومني كه به من ميرسه 60 تومنش و ميدم يه كفش ساده كه 4ماه دووم بياره  50 تومنش رو ميدم يه  كيف و روسري60 تومنش يه شلوار جين مي خرم ميمونه 30 تومن كه مي مونه واسه خودم برابعضي لوازم شخصي ويه كم خرده ريز ...به اضافه يه كم شرمندگي در مقابل بابام كه قرار بود ليسانس بگيرم ويه بار از دوشش بردارم ولي الان به همراه مهشيد و ماهان كه بچه محصلند بيكار مي خورم و مي خوابم و شدم سر بارش حالا تو بگو اصلا من بخوام چادر سر كنم كو پولش؟ مي دوني قيمت يه چادر معمولي چنده؟حداقلش 50 تومن بدون دستمزد خياط ...يه كم ساكت شد ديد چيزي نمي گم گفت شنيدم ساپورتا يي كه اومده دونه اي 12000 تومنه دارم فكر مي كنم اگه اين دفعه به جاي شلوار ساپورت بخرم حدودا 50 تومني اضاف ميارم كه ميتونم بدمش بابام آخه جديدا صداي خس خس سينه ش زياد شده وهر چي ميگم برو دكتر ميگه چيزي نيست حساسيته ميدونم به خاطر بي پوليه منتها نمي خواد جلو بچه هاش شرمنده بشه پول يارانه ها هم كه همش ميره واسه قسطاي وام ...حالاتو بگو با اين اوضاع من چطوري بايد چادري باشم؟ مگه كي بدش مياد يه طوري رفتار كنه كه هم رضايت خدا در ش باشه هم تحسين مردم؟ به خدا اگه مانتوييم آدم بدي نيستم فقط ازبي پوليه...گيج و منگ مونده بودم .انگار زبونم قفل شده بود خنديد و گفت چيه مرفه بي درد از اين حرفا تا حالا نشنيده بودي ؟بي خيال بي پوليم عالمي داره ؟اصلا انقدر بدم مياد از اين آدمايي كه تا اراده كنند همه چي براشون مهيا ميشه در حالي كه سعي مي كرد قيافه شادو بي خيالي رو به خودش بگيره با انگشتش اشاره مي كرد به منو مي گفت انقدر بدم مياد از اين مرفهين بي درد متوجه شدم كه داره با اين حرفا شرمندگي و غرور له شده شو پنهون ميكنه منم چيزي نگفتم اعتراض نكردم چون راستش حرفي نداشتم كه بگم   ...ديدم راست ميگه هيچ وقت از اين زاويه به موضوع نگاه نكرده بودم وقتي آرميتا ازبي پولي مانتويي مي گرده از كجا معلوم شايد خيلياي ديگه هم اينجوري باشن از خودم بدم اومد راستش پشيمون شدم از اين سوال آخه حس كردم آرميتا خودشم از اين وضعيت راضي نيست يه ليسانس بيكار سربار خانواده كه غرورش جلوي من شكست نميدونم اين مشكل راه حلي داره يا نه شايد اگه يه تدبيري انديشيده بشه كه چادر جز وسايل ضروري به حساب بياد و قيمتش از مانتو و ساپورت ارزونتر بشه و به جاش قيمتش رو رو  لباساي شب و ساپورت  بكشن يعني قيمت اجناس و ميزان پارچه ها يا نوع پارچه تعيين نكنه ضرورت و وجود هر كدوم باشه كه ارزش قيمت گذاري باشه شايد قصه فرق مي كرد شايد جامعه ما  چيزي مي شد سواي سيمايي كه الان داريم ازش مي بينيم ..داشتم از آرميتا خداحافظي مي كردم كه برگردم خونه يه دفعه يه چيزي يادم اومد گفتم راستي آرميتا اگه يه وقت هوس ساپورت پوشيدن تو خيابون به سرت زد ديگه دور منو خط بكش خنديد و با شوخي گفت تو خرج شلوار منو ميدي ؟به شوخي گفتم آره ببينم ديگه بهونه واسه بد حجابي داري يا نه ؟با تعجب يه نگاهي بهم كرد گفت من بد حجابم ؟؟؟!!!آروم  گفتم خرج تماميت حجابت با من  از چادر تا جوراب تو فقط دختر ايروني باش  .../در پناه خدا   

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط zohre در تاریخ 1392/07/08 و 9:37 دقیقه ارسال شده است

سلام.درسته قیمت چادر گرونه اما ما میتونیم از خرجهای دیگه بزنیم وجادر بخریم وقتی چه کفش 30 تومانی بخریم چه 60 تومانی هر دو بیشتر از 6 ماه کارایی نداره پس جه لزومی داره کفش گرون بخریم یا بجای شلوار لی شلوار پارچه ای بپوشیم به نظر من اینها بهانه است برای بی حجابی
پاسخ : ممنون ازنظرتون

این نظر توسط molaie در تاریخ 1392/07/02 و 19:28 دقیقه ارسال شده است

«دوست من کسی است که من می‌توانم جلو ی او با صدای بلند فکر کنم!»
رالف والدو امرسن

دوست من سلام ....شکلک
پاسخ : سلام ممنون از نظرتون

این نظر توسط رضا در تاریخ 1392/07/01 و 9:02 دقیقه ارسال شده است

سلام به شما منتظر قلب مهربان شما هستم


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • كاريكلماتور

    بي حجابي گناه نيست

    حق كشيست

     با اين كار حق خدا را پايمال مي كني

    حقي كه فقط به محارم تو داده براي ديدنت

    و تو آنرا واگذار مي كني به غير آنها

    رتبه وبلاگ

    آمار سایت
  • کل مطالب : 58
  • کل نظرات : 142
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 4
  • آی پی امروز : 8
  • آی پی دیروز : 85
  • بازدید امروز : 10
  • باردید دیروز : 109
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 193
  • بازدید ماه : 616
  • بازدید سال : 4,500
  • بازدید کلی : 60,905
  • لو گوي ما